محصولات نهایی آهن چیست؟

محصولات نهایی آهن عبارتند از:

  • ورق
  • ورق آجدار
  • تیرآهن
  • میلگرد
  • نبشی
  • ناودانی
  • پروفیل
  • لوله و…

منابع قراضه ها

در کل دو نوع منبع برای تامین قراضه ها وجود دارد که شامل قراضه های برگشتی خط و قراضه های خریدرای شده هستند. در ادامه می توانید مشاهده کنید که ویژگی های ضایعات آهن چیست :

قراضه برگشتی خط

احتمالا می توانید با توجه به نام این نوع قراضه ها منبعی که از طریق آن تهیه می شوند را هم حدس بزنید. قراضه های برگشتی خط درواقع به ضایعاتی گفته می شود که در طی عملیات تولید محصولات فولادی یعنی فرآیند نورد ایجاد می شوند. این نوع ضایعات آهنی از جمله بهترین قراضه های موجود در بازار هستند زیرا می توان به راحتی و با انجام عملیات جوشکاری بر روی آن ها, این ضایعات را به نوعی بازیافت کرد و در کوره های قوس الکتریکی به کار برد. البته در برخی موارد قراضه برگشتی به دلیل داشتن آلودگی بالا نمی توانند به همین راحتی بازیافت شوند و باید آنها را پاکسازی کرد. (جهت مطالعه بیشتر به خرید و فروش آهن آلات اعتباری به روش LC مراجعه نمایید)

قراضه خریداری شده

همانطور که توضیح دادیم گاهی اوقات ضایعات آهن از پسماند محصولات فولادی که در صنایع به کار می روند ایجاد می شود. به این نوع قراضه ها که از فروشنده خریدرای می شوند قراضه خریداری شده می گویند. قراضه های خریداری شده ممکن است از کالاهایی مانند اتومبیل ها یا برخی از لوازم خانگی تهیه شده باشند و یا از تجهیزاتی که در صنایعی مانند ساختمان سازی و پل سازی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع قراضه ها را باید قبل از استفاده طی عملیاتی آماده کرد. (جهت مطالعه بیشتر به ورق در صنعت خودرو مراجعه نمایید)

تقسیم بندی فیزیکی قراضه بر اساس دانسیته

منظور از تقسیم بندی فیزیکی بر اساس دانسیته, دسته بندی کردن قراضه ها بر اساس وزن واحد حجم آنها است. وزن واحد حجم قراضه ها بر اساس کیلوگرم بر متر مکعب بیان می شود. در زیر می توانید مشاهده کنید که تقسیم بندی فیزیکی ضایعات آهن چیست.

  • قراضه سبک 1 و 2 : این نوع از قراضه ها همانطور که از نامشان مشخص است نسبت به سایر ضایعات آهن وزن حجمی کمتری دارند و به همین دلیل هم به آنها قراضه سبک گفته می شود. وزن ظاهری قراضه های سبک 1 و 2 بین 5 تا 0.8 تن بر متر مکعب است.
  • قراضه متوسط 1 و 2 : این نوع قراضه ها که نسبت به قراضه های سبک وزن بیشتری دارند دارای وزن ظاهری 8 تا 1 تن بر متر مکعب هستند.
  • قراضه سنگین 1 و 2 : قراضه های سنگین می توانند دارای وزن ظاهری 1 تن بر متر مکعب و حتی بیشتر باشند.
  • قراضه ویژه : این نوع قراضه ها در واقع همان محصولات فولادی هستند که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال از این قراضه ها در ساخت تیرآهن, ورق سیاه و روغنی, رینگ, میلگرد, قوطی و پروفیل, نبشی, ناودان و… استفاده می شود.(جهت خرید و بررسی به قیمت تیرآهن مراجعه نمایید)

کاربرد ضایعات آهن چیست ؟

بازیافت ضایعات آهنی از نظر اقتصادی و زیست محیطی یک عمل کاملا منطقی محسوب می شود. قراضه ها یکی از موادی هستند که در صورت بازیافت شدن می توانند در موارد بسیاری به کار بروند. در زیر می توانید با برخی از کاربردهای قراضه ها آشنا شوید :

  • کاربردهای صنعتی : آهن و قراضه های فلزی و آلومینیومی به شکل گسترده ای در صنعت به کار می روند. برای مثال می توان از آنها در پروژه هایی مانند جاده سازی و پل سازی استفاده کرد. در صنعت حمل و نقل نیز می توان از قراضه های آهنی برای ساخت خودرو, هواپیما و… استفاده کرد. یکی دیگر از کاربردهای اخیر قراضه ها سم زدایی از فاضلاب های صنعتی است.
  • ساخت محصولات جدیدتر و قویتر فلزی : ضایعات آهنی بازیافتی را می توان با استفاده از کوره های قوس الکتریکی به تجهیزاتی با کیفیت بالاتر تبدیل کرد. از طریق این روش حتی می توان فولاد ضد زنگ تولید کرد. همچنین قراضه های آلومینیوم هم می توانند در دماهای بسیار کمتری نسبت به آلومینیوم اولیه ذوب شوند و به این ترتیب انرژی کمتری مصرف می کنند.
  • ساخت لوازم خانگی : مبلمان های فلزی اغلب با استفاده از فلزهای بازیافتی ساخته می شوند و بسیار زیبا و با دوام هستند. بسیاری از لوازم خانگی مانند نیمکت ها, میزهای فلزی و حتی لامپ ها را هم می توان با استفاده از ضایعات آهنی ساخت. به این ترتیب حالا می دانید کاربردهای ضایعات آهن چیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مقالات جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مقالات جدید
keyboard_double_arrow_up